body { background: url(https://s17.picofile.com/file/8425523142/Sherlock_5_parswallpapers_rzb_ir_.jpg) no-repeat; }

اسلحه شناسی

در طول تاریخ ، تسلیحات گرم تاثیری عمیق بر زندگی بشر و فعالیت او داشته اند . سلاح هایی که برای جنگ افروزی اختراع شده بودند ، به سرعت تبدیل به ابزاری برای شکار و دفاع از جان و مال شدند . آنها همچنان باعث شدند سنت و رسم هدف گیری هدف گیری و تیراندازی که با تیر و کمان آغاز شده بود ادامه یابد و پایدار بماند .

اولین سلاح ها در قرون وسطی در چین ساخته شده اند .  در آن دوران از باروت برای ایجاد انفجار استفاده میشود . چینی ها متوجه شدند که با قرار دادن باروت و یک گلوله در لوله ای فلزی و آتش زدن باروت میتوانند گلوله را با نیروی مضاغف پرتاب کنند. این چنین بود که اولین سلاح های گرم تولید شدند . اولین سلاح ها توپ ها بودند اما هفت تیر های قابل حمل با فاصله زمانی بسیار کمی ساخته شده اند . سلاح های شخصی به سرعت پیشرفت کردند . برای قرن ها توپ ها همان لوله های فلزی ساده  باقی ماندند که از طریق دهانه پر میشدند و گلوله های کروی سربی یا سنگی  را با انفجار باروت شلیک میکردند اما بعد ها وسیله ای مکانیکی به نام ضامن ساخته شد که باروت را آتش می زد و دست ها آزاد بودند تا دقت هدف گیری را افزایش دهند . ضامن فتیله ای و سپس مکانیزم چرخشی  و چخماقی  سلاح ها را به ابزاری سریع تر و ساده تر برای شلیک و تیراندازی تبدیل کردند.

قرن نوزدهم دوران طلایی پیشرفت در توسعه و ساخت سلاح های گرم در تمام تاریخ این صنعت بود . شمخال ها و تفنگ های فتیله ای به تفنگ های خان دار تبدیل شدند . توپ های بدون خان به سلاح های خان دار ارتقا یافتند . باروت بدون دود جایگزین باروت معمولی شد و در نهایت سلاح های سر پر جای خود را به سلاح های ته پر دادند .

 

 

 

 

 

                        

۰ موافق ۰ مخالف
کاربران بیان میتوانند بدون نیاز به تأیید، نظرات خود را ارسال کنند.
اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید لطفا ابتدا وارد شوید، در غیر این صورت می توانید ثبت نام کنید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
من هرچیزی رو که بلدم بهتون یاد میدم و از روزمرگی هام براتون میگم .
محبوب ترین مطالب
پر بیننده ترین مطالب
مطالب پر بحث تر